Hibou drie keer bekroond tijdens de Dutch PR Awards 2024
Hibou heeft tijdens de Dutch PR Awards 2024 maar liefst drie prestigieuze awards gewonnen. Hibou ontving de prijs voor "PR Innovatie van het Jaar" met het baanbrekende project de Boiler Room, won een award in de categorie Beauty voor de case met Drs Leenarts, en kreeg een gouden award in de categorie Finance voor de case Het Nieuwe iDEAL.
De Boiler Room, een innovatieve aanpak om realtime crisissituaties te simuleren en te managen, stond tegenover een andere sterke nominatie: de PR Impact Monitor. Beide projecten van Hibou werden geprezen voor hun innovatieve benadering en significante impact op het vakgebied.
Awards voor cases vanwege originele PR-inzet
Matthijs Rutten, directeur van Hibou, is trots op de winnende cases: "We zijn erg blij met de erkenning voor onze case met Drs Leenarts in de categorie Beauty. Het project benadrukte een sterk doordachte propositie en insight, waarbij het echte verhaal achter beauty met dermatoloog Marjolein Leenartsals gezicht voor het merk werd verteld. Door goed gebruik te maken van onderzoek en wetenschap hebben we de dominante beauty-industrie een tegengeluid kunnen geven.”
“De gouden award voor Het Nieuwe iDEAL in de categorie Finance onderstreept daarnaast onze inzet om effectieve en datagedreven oplossingen te bieden. Beide cases zijn een mooi voorbeeld van ons streven om waardevolle en impactvolle PR-strategieën te ontwikkelen voor onze klanten."
De Boiler Room laat klanten crisiscommunicatievaardigheden aanscherpen
Rutten is ook erg blij met de winst voor de Boiler Room: "De Boiler Room is een project waar we enorm trots op zijn. Het biedt onze klanten de mogelijkheid om hun crisiscommunicatievaardigheden te testen en te verbeteren in een gecontroleerde omgeving. Innovatie is essentieel in een sector die voortdurend in beweging is, vooral met de opkomst van big data en AI. Alleen door te investeren in creatieve oplossingen voor klanten kun je als bureau écht toonaangevend zijn."
"Bij Hibou zien we innovatie niet als een keuze maar als een noodzaak. De PR-sector evolueert snel en wie niet innoveert, blijft achter. Onze inzet voor continue verbetering en het omarmen van nieuwe technologieën stelt ons in staat om onze klanten steeds beter van dienst te zijn. Met de overname van het datagedreven communicatiebureau Contenture eerder dit jaar hebben we onze focus op innovatie in de markt verder versterkt."