2024, SAXO

In the long run…
Saxo proactieve PR-strategie 


De vraag

Investeringsbank Saxo is één van ’s werelds grootste brokers en rekent in Nederland honderdduizenden Nederlandse beleggers tot haar klantenbestand. Sinds de overname van BinckBank in 2019 wil Saxo haar naamsbekendheid vergroten en inhoudelijke expertise over het voetlicht brengen. 

HIBOU ondersteunt Saxo al enkele jaren met het vergroten van de naamsbekendheid onder redactionele media, reputatiemanagement en het realiseren van publicaties bij landelijke- en beleggersmedia.


De aanpak

Contentcreatie & Publicatie: HIBOU ontwikkelt en publiceert wekelijkse, tweewekelijkse en maandelijkse columns voor diverse (vak)media, waarbij zowel evergreen als actuele kennis over economie en financiën wordt gedeeld. Dit zorgt voor een consistente aanwezigheid van Saxo in de Nederlandse media.

Mediarelaties: dagelijks onderhoudt HIBOU contact met journalisten in de sectoren beleggen en personal finance. Door regelmatig te reageren op relevant economisch en financieel nieuws, positioneren de Nederlandse en Deense strategen zich als autoriteit binnen de media.

Analyse: HIBOU voert maandelijks een meting van het beleggersvertrouwen uit, wat bijdraagt aan de zichtbaarheid in landelijke en beleggersmedia. Deze inzichten ondersteunen de strategen in hun communicatie en versterken hun positionering.


Het resultaat

  • Wekelijkse column landelijk dagblad 

  • Maandelijks optreden bij landelijk radiostation  

  • Een totaal van 7 vaste, periodieke columns 

  • Gem. 2 keer per week verzoek om commentaar van Saxo strategen bij beleggersmedia (landelijk en beleggersmedia) 

  • Maandelijkse beleggerspeiling Saxo Market Sentiment met gemiddeld 25 publicaties



De cijfers

2022: 850 publicaties
2023: 980 publicaties
2024: 1180 publicaties (ytd)


Benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen in een PR strategie? Laat het ons weten!

Next
Next

Drs Leenarts Personal Branding