2024, SAXO
In the long run…
Saxo proactieve PR-strategie
De vraag
Investeringsbank Saxo is één van ’s werelds grootste brokers en rekent in Nederland honderdduizenden Nederlandse beleggers tot haar klantenbestand. Sinds de overname van BinckBank in 2019 wil Saxo haar naamsbekendheid vergroten en inhoudelijke expertise over het voetlicht brengen.
HIBOU ondersteunt Saxo al enkele jaren met het vergroten van de naamsbekendheid onder redactionele media, reputatiemanagement en het realiseren van publicaties bij landelijke- en beleggersmedia.
De aanpak
Contentcreatie & Publicatie: HIBOU ontwikkelt en publiceert wekelijkse, tweewekelijkse en maandelijkse columns voor diverse (vak)media, waarbij zowel evergreen als actuele kennis over economie en financiën wordt gedeeld. Dit zorgt voor een consistente aanwezigheid van Saxo in de Nederlandse media.
Mediarelaties: dagelijks onderhoudt HIBOU contact met journalisten in de sectoren beleggen en personal finance. Door regelmatig te reageren op relevant economisch en financieel nieuws, positioneren de Nederlandse en Deense strategen zich als autoriteit binnen de media.
Analyse: HIBOU voert maandelijks een meting van het beleggersvertrouwen uit, wat bijdraagt aan de zichtbaarheid in landelijke en beleggersmedia. Deze inzichten ondersteunen de strategen in hun communicatie en versterken hun positionering.
Het resultaat
Wekelijkse column landelijk dagblad
Maandelijks optreden bij landelijk radiostation
Een totaal van 7 vaste, periodieke columns
Gem. 2 keer per week verzoek om commentaar van Saxo strategen bij beleggersmedia (landelijk en beleggersmedia)
Maandelijkse beleggerspeiling Saxo Market Sentiment met gemiddeld 25 publicaties
De cijfers
2022: 850 publicaties
2023: 980 publicaties
2024: 1180 publicaties (ytd)
Benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen in een PR strategie? Laat het ons weten!