Hibou maakt virtuele versie van hoofdredacteur MarketingFacts & MarketingTribune Online
AMSTERDAM – 8 april 2025 – HIBOU heeft samen met BBP Media (o.a. van MarketingFacts en MarketingTribune) hoofdredacteur Imke Walenberg gevirtualiseerd. Het nieuwe project is voor beide partijen een kans om verder te ontdekken wat AI-gedreven 'digital humans' kunnen betekenen voor de branche.
Imke Walenberg is voor dit project door HIBOU gedigitaliseerd in beeld (video) en geluid (audio). Zo is er een realistische digitale versie van haar ontstaan. Dit experiment laat zien hoe technologie kan helpen om content op nieuwe manieren te maken en te delen.
‘Digitale Imke inzetten voor meer content voor de doelgroep’
"Het is interessant om te zien wat deze technologie nu al kan," zegt John Meulemans van HIBOU. "De digitale Imke kan op heel veel verschillende manieren worden ingezet om de content van BBP Media te ontsluiten. We gaan de komende tijd samen verder ontdekken wat er allemaal mogelijk is op diverse gebieden. We zijn benieuwd of BBP Media er nog beter in slaagt om te communiceren met de doelgroep en wat de commerciële kansen zijn. Daarnaast gaan we de digitale Imke inzetten om meer content te maken voor de doelgroep."
‘Even wennen om digitale versie van mezelf te zien’
Imke Walenberg, hoofdredacteur van MarketingFacts en MarketingTribune , is enthousiast: "Het is even wennen om zo’n digitale versie van mezelf te zien, maar ik vind het ontzettend spannend om te zien wat AI en digital humans kunnen doen voor ons werk. Het biedt compleet nieuwe manieren om onze kennis en artikelen te delen met marketeers."
Meer dan een gimmick
Het project is meer dan een gimmick; het is het begin van een langere samenwerking. Het plan is om straks content te maken met de virtuele Imke, zoals ingesproken columns of samenvattingen van events. Daarna willen HIBOU en BBP Media haar ook interactief maken. "De manier waarop mensen content maken en gebruiken verandert erg snel," zegt Meulemans. "Als uitgever moet je daarin meegaan. We kijken nu hoe we met deze digital human content kunnen maken en daarna naar interactie kunnen gaan. "
‘Dit gaat over de toekomst van content’
Walenberg vult aan: "Dit project is meer dan alleen techniek; het gaat over de toekomst van content en hoe we dat kunnen verspreiden. We zijn benieuwd hoe we onze lezers hiermee nog beter kunnen helpen en welke nieuwe interactieve kansen mogelijk worden. Bijvoorbeeld om ons MarketingFacts Jaarboek makkelijker toegankelijk en in alle talen beschikbaar te maken."
⚡Meer weten over hoe je digital humans succesvol kunt inzetten?
Neem contact op met Aniek Schmal.