header 1920x370 v3

OVER ONS

We zitten ruim vijftien jaar in het vak. Al even lang kijken we verwonderd om ons heen. Hoe kan pr nog steeds draaien op onderbuikgevoel? De data is er, de feiten zijn er, dus wat houdt ons eigenlijk tegen om het anders te doen? Zo is Hibou ontstaan. We willen de gebakken lucht slaan uit PR-land. En bewijzen dat die twee letters niet staan voor ‘probably’, maar voor ‘precise’.

 

Hibou is een joint venture van ondernemer Matthijs Rutten en onderzoeksbureau MWM2. Zowel op het gebied van data als PR beschikt Hibou over een schat aan ervaring en kundige professionals. Hibou is een PR-bureau dat social data analyse altijd als vertrekpunt gebruikt. Na goed te monitoren wat de behoeften van doelgroepen zijn, komt Hibou vervolgens met panklare strategieën die jouw publiek wél bereiken en in beweging brengen.  Soms is het echter waardevol om nog meer aanvullend onderzoek te doen. Hibou kan zich wenden tot MWM2 voor:

 

  •  Kwalitatief onderzoek
  •  Kwantitatief onderzoek
  •  UX-onderzoek
  •  Klantpanels en -communities

   

Dit is ons team. Bij Hibou zoeken we het midden tussen doorgewinterde PR-professionals, digital natives en data analisten.  

 matthijs2

Matthijs Rutten

Directeur

matthijs@hibou.nl

(0) 644961881

Ik was in 2010 medeoprichter van Mediatic, een bekend Amsterdams bureau in contentmarketing. Hier kwam ik erachter dat ik een strategisch fundament miste voor mijn adviezen. In de bureauwereld worden positioneringen en campagnes vaak gebaseerd op aannames en dunne redeneringen. Daar ontstond het idee voor Hibou: lucht uit de markt slaan en een bewezen methode ontwikkelen."

Wil je weten wat we voor jouw organisatie kunnen doen? Bel of mail me."


 aniek

Aniek Schmal

Manager data research & insights

aniek@hibou.nl

(0) 645119367

Vanaf 2008 heb ik me gespecialiseerd in social analytics en digitale strategieën. Ik heb de opkomst van het online mond-tot-mond influencing van dichtbij meegemaakt. Bedrijven beseffen lang niet voldoende hoeveel waardevolle informatie ze hieruit kunnen destilleren. Mijn persoonlijke drive is: gedetailleerde inzichten omzetten in concrete strategieën en acties." 

Als je meer wil weten over de technieken die we daarvoor inzetten en resultaten die we boeken, bel me gerust op."


 arnoud

Arnoud Breitbarth

Associate London

arnoud@hibou.nl

Zonder goed verhaal valt er niets te vertellen, daarom ben ik altijd op zoek naar wat nieuws maakt. Na 15 jaar in de financiële journalistiek in Nederland en de UK (waaronder als correspondent van de financiële Telegraaf en SBS in Londen), werk ik sinds 2014 als PR- en crisiscommunicatieconsultant in de City. Met praktische adviezen, strategische studies en lobbywerk sta ik mijn klanten op projectbasis bij, van start-ups tot gevestigde institutionele beleggers, van Ultra High Net Worth Individuals tot overheidsorganisaties."

Als je wil weten wat ik voor jou of je organisatie kan betekenen in het VK, neem gerust contact op.



 benjamin

Benjamin Fledderus

PR-consultant

benjamin@hibou.nl

(0) 615154452

Na mijn studie journalistiek ben ik actief geweest in Hilversum bij de NPO. In die tijd maakte ik programma’s op NPO Radio 1 voor de NTR, KRO-NCRV, NOS en AVROTROS (EenVandaag). Inmiddels zet ik mijn vaardigheden en ervaringen als voormalig journalist in voor Hibou. Met mijn hulp moet het verspreiden van jouw boodschap een stuk makkelijker zijn en gaan worden.’’

Bel of mail me vooral. Dan vertel ik wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen.


 

 dorry

Dorry Steuten

Junior Analist

dorry@hibou.nl

Tijdens mijn studie bedrijfscommunicatie en digitale media aan de Universiteit van Tilburg leerde ik dat het analyseren van data in de wetenschap heel vanzelfsprekend en waardevol is. Daardoor heb ik in mijn zoektocht naar een baan de focus gelegd op het combineren van data-analyse met mijn liefde voor digitale media. Toen Hibou vervolgens op mijn pad kwam, voelde het als een hele natuurlijke stap om hier aan de slag te gaan."

Wil je weten wat we voor je kunnen betekenen? Neem gerust contact met me op.


 

 govert

Govert van den Bos

Partner

Als medeoprichter en directeur van MWM2 heb ik altijd geprobeerd om het ‘luisteren’ naar mensen en hun behoeften tot kunst te verheffen. Dat luisteren is wat marketeers nu vaak vergeten in deze snelle wereld. Door goed te luisteren en deze data juist te analyseren kun je bewuster keuzes maken over te kiezen doelgroepen, tone of voice, content en campagnes. Daarom is het zo fijn dat HIBOU bestaat. We spelen in op nieuwe mogelijkheden door data te gebruiken en hanteren de PR strategie van de toekomst."

 

 

 hemmo

Hemmo Vriend

Partner

In 2003 heb ik met Govert van den Bos MWM2 opgezet. Met MWM2 hebben wij bijgedragen aan een belangrijke verandering in de marktonderzoekswereld, namelijk het inzetten van online voor onderzoek. Eigenlijk willen we met Hibou nu weer een vergelijkbaar iets doen in de communicatiemarkt. Door intensief gebruik te maken van de al aanwezige data (o.a. op social media, maar ook in de company data van onze opdrachtgevers), zorgt Hibou dat campagnes veel doeltreffender worden. Campagnes worden niet alleen via de traditionele media uitgevoerd, maar ook op sociale media al dan niet met behulp van influencers."

 

header vacature2

VACATURE PR& SOCIAL MEDIA CONSULTANT

Wij zijn bij Hibou hard op zoek naar iemand die ons op korte termijn kan versterken. Ben jij dat? Jij bent iemand die het fantastisch vindt om met PR bezig te zijn en hebt daarnaast affiniteit met influencer marketing. Vanzelfsprekend ken jij je weg op de social media. Je adviseert graag opdrachtgevers, neemt hen aan de hand en je houdt van het uitrollen van influencercampagnes. Op het gebied van social media kun jij opdrachtgevers echt op het juiste spoor zetten. Natuurlijk ben je zelfstandig, een harde werker en heb je humor. Dat zijn wat ons betreft ook vanzelfsprekendheden. 

 

OVER HIBOU

 

Hibou is een PR-bureau in Amsterdam dat reuzensprongen maakt. Na een jaar zitten we op 5 fte en we werken inmiddels voor klanten als Total, Munt Hypotheken, Indeed en ABN-AMRO. Hibou pakt PR net even anders aan dan de gevestigde orde. 
Wij baseren onze PR-strategieen op inzichten uit social data analyses. De vergaarde open data die wij handmatig van ruis ontdoen, maakt ons wijs. Wijs hoe wij doelgroepen raken, activeren en aanzetten tot actie.

 

WAT KOM JE BRENGEN?

 

• Enige werkervaring 
• Kennis van PR, social media en influencer marketing
• Een uitstekende taalvaardigheid
• Een goede radar voor relevante ontwikkelingen met betrekking tot nieuws en actualiteiten 
• Een gezonde passie voor ontwikkelingen in jouw vakgebied 
• HBO/WO werk- en denkniveau, leergierig
• Goede communicatieve vaardigheden richting klant en team
• Gezelligheid. Voor op kantoor maar ook zeker op de borrelvloer
• Sterk ontwikkeld analytisch vermogen
• Uitstekende beheersing van het Nederlands en Engels in woord en geschrift
• Flexibele werkinstelling, initiatief nemend en pragmatisch

 

WAT BIEDT HIBOU

 

• Fulltime baan (32/ 40 uur)
• Een uitstekend salaris
• Werken aan uitdagende campagnes/projecten voor diverse opdrachtgevers
• Trainingen/workshops/events op ons vakgebied
• Gezellige teamuitjes binnen / rondom Amsterdam en een jaarlijkse kerstborrel/gala 
• Vrijdagmiddagborrels 
• Reiskostenvergoeding 
• Een zeer informele werkomgeving met gezellige collega’s waar je een biertje mee kan drinken
• Veel zelfstandigheid
• Ruimte om door te groeien

 

JA, IK WIL DEZE BAAN

 

Geïnteresseerd? We nodigen je graag uit om te solliciteren. Daarbij horen we graag waarom je voor Hibou wilt werken. Wat maakt jou geschikt? En kun je dat wellicht ook laten zien met een voorbeeld? Graag ontvangen we jouw CV voorafgaand aan het sollicitatiegesprek.

 

Stuur je CV en motivatie per email aan matthijs@hibou.nl of bel Matthijs op 06-44961881. Acquisitie op basis van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.