Hibou BV
Generaal Vetterstraat 82-2
1059 BW Amsterdam
Nederland

KvK
72072423
BTW
NL 858974022B01

Case

Saxo: van broker naar opinieleider

Edwin van Druten

Head of Strategy

Het vraagstuk

Saxo is wereldwijd een toonaangevende speler in online beleggen. In Nederland bedient het bedrijf een grote en diverse groep beleggers. Saxo wil hen bereiken met informatieve en prikkelende content. Het doel is niet alleen top-of-mind zijn, maar vooral erkend worden als dé autoriteit op het gebied van beleggen en economie.

De aanpak

Hibou ontwikkelde een geïntegreerde PR-strategie gericht op structureel kennisleiderschap. Geen eenmalige campagnes, maar een continue aanwezigheid in de media via relevante en inhoudelijke bijdragen. We realiseerden vaste columnplekken in vooraanstaande (vak)media en zorgden voor een slimme mix van actualiteit en tijdloze inzichten. Door dagelijks contact met financiële redacties konden Saxo’s strategen direct inhaken op het nieuws. Daarnaast introduceerden we de maandelijkse ‘Saxo Market Sentiment’-peiling: een sterk inhoudelijk ijkpunt voor beleggers en media.

Het resultaat

Saxo is uitgegroeid tot een vaste bron van duiding in het Nederlandse medialandschap. Met meerdere vaste columnplekken, een wekelijkse bijdrage in een landelijk dagblad en meerdere maandelijkse optredens op radio, is de aanwezigheid structureel en kwalitatief. Journalisten zoeken actief contact met Saxo’s experts – niet voor quotes, maar voor visie.  Saxo staat hierdoor stevig op de kaart als opinieleider in de financiële sector.