eye_def1.jpg
 

Inpluggen op het sentiment van de doelgroep

Social Insights van Hibou


Het mond-tot-mond-circuit is explosief gegroeid. Je doelgroep baseert beslissingen op ontelbare uitingen en meningen via social media platforms, fora, reviewsites, blogs en nieuwsplatforms. Hibou verzamelt, plot en analyseert gericht de open data uit deze bronnen. Van retail tot grootzakelijk: wij maken de impact zichtbaar en begrijpelijk. Voor je merk, markt en marketing.

 

Wat kan Social Insights voor jou betekenen?

  • Wij voeren een ongezouten, eerlijke en diepgaande reputatie-analyse uit

  • Met Hibou kun je de merkreputatie van je organisatie tracken én benchmarken met die van collega-bedrijven

  • Wij meten de impact van marketingcampagnes

  • Met Social Insights herken je ergernissen, verwachtingen en verlangens bij de doelgroep in een vroeg stadium

  • Hibou identificeert marktkansen voor de ontwikkeling van nieuwe producten

 

Wat maakt Hibou bijzonder?

Wij halen de feiten uit open data van het internet en geven daarmee de basis voor marketeers. Zij kunnen daarmee doelgerichter werken zonder ongefundeerde aannames. Wij onderzoeken wat je doelgroep ‘aan’ en ‘uit’ zet. Hibou biedt zowel kwantitatieve gegevens die bijvoorbeeld trends en een algemeen sentiment laten zien, als kwalitatieve analyses van de ongevraagde, ruwe feedback van de doelgroep. We verzamelen open data op een geautomatiseerde manier. Onze creatieve onderzoekers filteren en analyseren deze informatie. Hibou gaat verder waar social monitoring tools stoppen. Onze analyses geven een eerlijker beeld van de reputatie en stellen marketeers in staat om in een extreem vroeg stadium in te spelen op ontwikkelingen in de markt.

 

Zoekstrategie

Uitgaande van de wens van de opdrachtgever, formuleert Hibou de juiste onderzoeksvraag en zoekstrategie. Dit is bepalend voor de hoeveelheid data en de selectie van openbare (online) bronnen zoals social platforms, reviewsites, blogs, nieuwsplatforms, fora en comments.  

 

Kwaliteitsdata

Op basis van relevantie worden de genereerde data ontdaan van ruis ontdaan. Dit proces wordt grotendeels met slimme technologie gedaan, maar kundige consultants controleren steeds weer of de interpretaties juist zijn.

 

Diepe analyses

Op basis van de gegenereerde kwaliteitsdata verrichten we diepgaande analyses. We presenteren de inzichten in de vorm van statistieken, grafieken, overzichten, conclusies en duiding.

 

De rol van onze consultants

Onze onderzoekers zijn in alle fasen aanwezig. Zij selecteren handmatig opvallende data en maken het verband daartussen inzichtelijk. Zo worden ervaringen, vragen, teleurstellingen en verlangens van je stakeholders tastbaar duidelijk. Langs deze weg creëren de onderzoekers van Hibou enorme waarde.

 

Hibou geeft diepgaand advies met technologische doortastendheid en menselijke creativiteit.

 

Kijk wat we deden voor Nestlé.