Ns Header

Nierstichting voert social
reputatie index aan

Hibou heeft drie grote goede doelen, die het aandachtsgebied ‘gezondheid’ belangrijk vinden, onder de loep genomen. Dit zijn KWF, Hartstichting en de Nierstichting. Uit de analyse blijkt dat er over de Nierstichting op social media het meest positief wordt geschreven. Zij scoren dan ook het best op de Social Reputatie Index met een score van 22,5. KWF en de Hartstichting volgen iets lager op de Index met respectievelijk 20,4 en 11,9.

Uitleg onderzoeksmodel

De positie van het merk wordt bepaald door een indexcijfer dat gebaseerd is op drie componenten: sentiment, volume en bereik. Het model stelt consumentenberichten centraal en moet inzicht geven in kansen en bedreigingen. Het reputatiemodel van Hibou is een uniek, gevalideerd model. De indexschaal loopt van -100 tot +100. Sentiment bepaalt de richting van het cijfer (positief of negatief). Volume en bereik bepalen vervolgens de grootte van het effect. Hoe meer positief sentiment op invloedrijke domeinen, des te hoger de indexscore uiteindelijk uitvalt.

Bekijk hieronder alle onderzoeksresultaten

Vragen of interesse? Ik vertel u graag meer

Hibou medewerkers 100x100 kleur aniek

Aniek Schmal

Manager data research & insights aniek@hibou.nl

Contact opnemen