producten header2

Ook buiten Friesland
bekender worden

BEHOEFTE

Reducept is een Friese start-up en is in no-time bekend geworden in Friesland. Reducept bestrijdt chronische pijn met behulp van virtual reality. Aandacht buiten Friesland was er (nog) niet of nauwelijks. Om die aandacht daadwerkelijk te realiseren is Reducept naar Hibou gestapt. Besloten is om een perstraject aan te gaan.

OPLOSSING

Gesprekken met de oprichters van Reducept en specialisten in chronische pijnbestrijding zijn de brandstof geweest voor een mediageniek persbericht. Het nieuws dat Reducept in gebruik genomen zou gaan worden door veertig Nederlandse zorginstellingen stond daarin centraal. Loskomen van Friesland was immers één van de doelen. De opiatencrisis die op het moment woedt in de VS was nog een extra actueel haakje om de perslobby aan op te hangen.

Journalisten die betrokken zijn bij dit dossier zijn zeer doelgericht benaderd. Insteek van onze lobby was om virtual reality neer te zetten als het alternatief voor opiaten.

RESULTAAT

Met behulp van ons netwerk is Reducept na het verschijnen van het persbericht veelvuldig in de media geweest. Naast Omroep Fryslan en de Leeuwarder Courant hebben onder andere De Volkskrant en Goedemorgen Nederland (WNL) over Reducept geschreven en reportages gemaakt. Ook was Reducept tweemaal te gast bij BNR Nieuwsradio. De reportage van Goedemorgen Nederland leidde zelfs tot een golf van aanmeldingen bij het Medisch Centrum Leeuwarden. Reducept is dankzij de perslobby bekender geworden en heeft aan autoriteit gewonnen in de niche waarin het actief is.

Vragen of interesse? Ik vertel u graag meer

Hibou medewerkers 100x100 kleur benjamin

Benjamin Fledderus

benjamin@hibou.nl

Contact opnemen