home header 1281

Hoe te werken aan
mijn merkbekendheid

 

BEHOEFTE

PitPoint wil de nummer één clean fuel-leverancier worden in EU en Nederland. Feitelijk gezien bekleedt PitPoint deze positie al, maar door gebrek aan merkbekendheid wordt het bedrijf niet als zodanig (h)erkend. Om deze naamsbekendheid te vergroten door middel van marketing en communicatie was het van belang meer te weten te komen.

OPLOSSING

We hebben een social insights-analyse gedraaid op de merkbekendheid van PitPoint in Nederland. We hebben ons in deze samenwerking met Pitpoint voornamelijk gefocust op de productportfolio van PitPoint, maar ook naar waar het sentiment in de markt lag en hoe PitPoint zich verhoudt tot zijn belangrijkste concurrenten.

RESULTAAT

De discussie rond duurzaam rijden bleek sterk te worden gedomineerd door elektrisch rijden. Uit de analyse is verder gebleken dat de consumenten het idee hebben dat ze op dit moment geen andere keus hebben dan elektrisch rijden. Ze hebben dikwijls het gevoel dat zij daartoe worden gedwongen door overheid en commerciële partijen. De consument komt nauwelijks in aanraking met andere duurzame oplossingen zoals groengas. 

Groengas wordt op social media veel vaker positief benoemd (73 procent tegenover 56 procent over elektrisch rijden). Daarom is er vervolgens door PitPoint besloten om in de communicatie veel meer nadruk te leggen op groengas als een van de oplossingen in de klimaatdiscussie.

 

 

Brand manager van PitPoint Kim Bentum: "Iedereen wil zich tegenwoordig mengen in de klimaatdiscussie. Wij hebben, mede dankzij Hibou, onze kop boven het maaiveld uit weten te steken"

Vragen of interesse? Ik vertel u graag meer