hibou headers

Hoe wordt er online gesproken over
hypotheken en adviseurs

 

BEHOEFTE

Welke onderwerpen leven er eigenlijk online onder consumenten met betrekking tot het hypotheekproces en de rol van hypotheekadviseurs?

 

OPLOSSING

We hebben alle open data die te maken hebben met het hypotheekproces op onder andere Facebook, Twitter, fora en blogs geanalyseerd. Vervolgens hebben we deze data handmatig gefilterd op relevantie en ruis, zodat er uiteindelijk ruim duizend bruikbare meningen van consumenten over zijn gebleven. Deze zijn uiteindelijk weer geanalyseerd op sentiment, topics en drijvers/emoties.

 

RESULTAAT

De resultaten hebben uiteindelijk aangetoond wat de belangrijkste drijfveren zijn voor de consumenten in elke fase van hun customer journey. Ook is nu duidelijk geworden waar zij positief of negatief over denken. Uiteindelijk is er een Top 10 tips geformuleerd voor intermediairs voor het oplossen van irritaties en verbeteren van de dienstverlening.

Er bleek een mismatch te bestaan tussen de online informatiebehoefte en het aanbod. MUNT Hypotheken besloot een eigen platform op te richten voor kennisdeling van de consument (hypotheekleek.nu) en een influencercampagne met de sympathieke leek Britt Dekker.

Directeur MUNT Hypotheken Ellen Hensbergen: "Een traditionele enquête is ouderwets. Door continue te meten, weten wij welke issues en er echt leven onder consumenten en adviseurs"

Vragen of interesse? Ik vertel u graag meer