hibou headers

Wie hebben er nou echt impact
op mijn doelgroep?

 

BEHOEFTE

De overall merkbekendheid van Drs Leenarts en de categorieën naast de babylijn: suncare en facecare (volwassenen) moest worden verhoogd. Daarnaast was er een behoefte het aantal volgers en engagement op Facebook en Instagram te laten groeien met als uiteindelijke doel meer sales.

 

OPLOSSING

Een social insights-analyse heeft aangetoond dat de merkbekendheid van Drs Leenarts laag was, vooral rondom de niet-babyproducten. Hibou heeft naast een nieuwe PR-campagne ook twee influencercampagnes gestart. Deze influencercampagne focust zich vooral op de suncare- en facecarelijn met speciaal gescoute micro-influencers. Doel was om zodoende nieuw publiek aan te boren.

 

RESULTAAT

712 nieuwe volgers (+24 procent) in twee maanden tijd, die middels de relevante campagnes ook behouden werden. Daarnaast werden ruim 60.000 mensen bereikt en meer dan 5.000 engagements. Onder de (potentiële) nieuwe klanten zaten ook interessante nieuwe influencers. Op basis van de resultaten en learnings zijn we gestart met langdurige samenwerkingen en kortingscodes.

 

Drs Leenarts: "We hebben nu meer inzicht in wie onze producten gebruiken. Dat maakt het lanceren van campagnes een stuk eenvoudiger en de campagnes staan veel dichter op onze doelgroep."

Vragen of interesse? Ik vertel u graag meer

×

Test Tag 1

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Proin quis efficitur mi. Nam pharetra sapien id turpis tempor, sed consequat urna posuere. In nec interdum sem. Nulla at sem ut sapien mollis mollis. Praesent hendrerit ligula magna, a venenatis mi porttitor sed. Fusce a metus feugiat, bibendum felis sed, euismod lacus.


Lees alle cases en nieuws over Test Tag 1
×

Test Tag 2

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Proin quis efficitur mi. Nam pharetra sapien id turpis tempor, sed consequat urna posuere. In nec interdum sem. Nulla at sem ut sapien mollis mollis. Praesent hendrerit ligula magna, a venenatis mi porttitor sed. Fusce a metus feugiat, bibendum felis sed, euismod lacus.


Lees alle cases en nieuws over Test Tag 2