Ns Header

Door meten de angel uit
discussies gaan halen

BEHOEFTE

Missie en droom van de Nierstichting is het genezen van nierziekten. Om dit doel te bereiken is er niet alleen financiering nodig, maar ook hulp van vrijwilligers. Daarnaast is het van groot belang dat Nederlanders weten wat het effect is van overmatig zoutgebruik op je nieren. Hier werkt men bij de Nierstichting hard aan, maar is dit ook terug te zien in het online sentiment en de reputatie? En hoe kan de Nierstichting haar communicatie en campagnes nog beter afstemmen op de verschillende doelgroepen en platformen? Met deze vragen kwam de Nierstichting bij Hibou terecht.

OPLOSSING

Door het jaar heen heeft Hibou social insights-analyses gedaan rondom de verschillende campagnes, zoutgebruik en de collecteweek van de Nierstichting. Daarnaast meet Hibou voortdurend de reputatie van de Nierstichting, afgezet tegen de reputatie van de Hartstichting en KWF. Door constant en precies te meten, kom je erachter waar patiënten en vrijwilligers wél behoefte aan hebben.

RESULTAAT

De Nierstichting heeft inzicht gekregen in wat de kansen en bedreigingen zijn voor de reputatie en aan welke knoppen ze moeten draaien. Zo zijn onder andere jaarsalarissen en dierproeven elk jaar weer een bedreiging voor de reputatie. Beter uitleggen wat de Nierstichting doet, hoe elke euro  wordt uitgegeven en waarom dierproeven nog noodzakelijk zijn, bleken de angel uit de discussie te halen. Daarmee steeg de reputatie index van de Nierstichting van 15.1 naar 22.5 en streefden zij KWF en de Hartstichting voorbij. Daarnaast heeft de Nierstichting meer inzicht verkregen in welke doelgroep op welk platform actief is, wat hun persoonlijke behoeftes zijn en wat voor type campagnes wél voor impact zorgen.

Vragen of interesse? Ik vertel u graag meer

Hibou medewerkers 100x100 kleur aniek

Aniek Schmal

Manager data research & insights aniek@hibou.nl

Contact opnemen