Hibou beeld Munt social alerts

‘Social Alerts’ leren MUNT Hypotheken: Blijf de adviseur informeren!

Door actief te monitoren de regie niet verliezen. Dat is zeker in deze tijd voor veel organisaties en bedrijven van levensbelang. Veel organisaties raadplegen Hibou voor ‘Social Alerts’. Hibou houdt alle data bij die relevant is voor organisaties en vertaalt de inzichten direct door in acties! 

MUNT Hypotheken is één van de eerste organisaties die inmiddels gestart is met ‘Social Alerts’. Ellen Hensbergen is directeur van MUNT Hypotheken en onderschrijft het belang van ‘niets missen’. “Wij opereren in de financiële sector. Achter de feiten aanlopen is het laatste dat we willen. Ontwikkelingen in de media volgen elkaar razendsnel op, maar online vinden er ook allerlei belangrijke gesprekken en discussies plaats. Hibou vangt voor ons af wat van belang is”, aldus Hensbergen.

Voor MUNT Hypotheken levert Hibou wekelijks en waar nodig vaker een rapport op. Daarin staan standaard alle relevante inzichten die zijn vergaard uit open data-analyse (insights) en een overzicht van het belangrijke nieuws. Al die inzichten worden van context voorzien door de consultants van Hibou. Vervolgens wordt er ook altijd een concrete doorvertaling gekoppeld aan die inzichten. De inzichten van Hibou leiden tot actie, bijvoorbeeld om in de media te komen of online campagnes op te starten..

Chris Oosterling is commercieel directeur van MUNT Hypotheken en is vooral blij dat er na het ontvangen van alerts meteen kan worden doorgepakt: “De alerts hebben ons bijvoorbeeld in deze coronatijd gewezen op het feit dat er een grote informatiebehoefte bestaat onder adviseurs rondom dossiers waar pasklare oplossingen niet voorhanden zijn. Daar konden we vervolgens goed op inspelen door een speciale voorlegdesk te openen.”

Om tot dit soort belangrijke inzichten te komen maakt Hibou gebruik van verschillende scrapingtechnieken en zoekstrategieën om de data die binnenloopt compleet te maken. Probleem is dat er in de praktijk geen tool bestaat die alles afdekt. Daarom laat Hibou meerdere tools draaien en combineert het de kracht van die instrumenten met menselijke intelligentie. Data-analisten verwijderen ruis uit de data en wat overblijft is relevante data waar inzichten aan verbonden worden.

Met de Alerts van Hibou kom je er dus achter hoe je doelgroep echt denkt over een bepaald onderwerp en bijvoorbeeld of het sentiment rond een bepaald thema opschuift. Voor Ellen Hensbergen is ook dat één van de grote voordelen van de service. “De Alerts dagen ons constant uit om te blijven luisteren naar wat men echt belangrijk vindt. Ze openen onze ogen  steeds weer een beetje en wijzen ons de weg”, vertelt Hensbergen.

Meer leren over Social Alerts? Download onze paper over 'Social Alerts'

Vragen of interesse? Ik vertel u graag meer

Hibou medewerkers 100x100 kleur aniek

Aniek Schmal

Manager data research & insights aniek@hibou.nl

Contact opnemen